ЗДО №5 "Факел", м. Гайсин
Ми запалюємо, бо палаємо самі!

Вчитель-логопед

Сахнюк Наталія Анатоліївна
 
Фото без опису1994 р. - 2002 р. – навчання в ЗОШ І-ІІІ ст. №6 м. Гайсина.
2002 р. - 2005 р. – навчання в Гайсинському медичному училищі. По закінченні отримала диплом з відзнакою.
2005 р. - 2010 р. – навчання в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова.
Категорія – магістр.
2016 р. - 2018 р. – працювала в ЗДО №5 «Факел» м. Гайсина на посаді вихователя.
З 2018 року працюю в ЗДО №5 «Факел» м. Гайсина на посаді вчителя-логопеда.
 
Педагогічне кредо:
"Мовлення формує думку дитини, керує нею,
веде дитину шляхом розвитку загальної культури"

Відеозаняття для дошкільнят






Поради вчителя-логопеда

Ігри для автоматизації свистячих звуків (С, З, Ц)
https://learningapps.org/watch?v=pgcyr120v20&fbclid=IwAR2a9t0jIiNQ1DFoPJ7J6Ui0VC5cFgnwjhUDwjFpKCkXLDY4PzN1uEnAwd0

Ігри зі словами

Ігри зі словами
Розвивати мовлення дитини можна у будь-якому місці і у будь-який час. Грайте у словесні ігри вдома і на прогулянці, результат обов’язково буде.
Ігри на розвиток словникового запасу
  1. «Я знаю 5…» предметів одягу, видів транспорту, назв диких та свійських тварин та ін.. (Цю гру можна урізноманітнювати: двоє чи більше людей стають на одній лінії, кожен каже слово і робить крок вперед, виграв той, хто просунувся далі всіх, тобто назвав найбільше слів.)
  2. «Хто робить так…» (Дорослий називає дію і кидає м’ячик, а дитина називає предмет чи істоту, яка цю дію може виконувати. Наприклад: лежить – людина, мишка, зошит…)
  3. «Спогади про минуле.» (Пригадаймо, хто ким був раніше: тато – хлопчиком, слон – слоненям, дуб – жолудем…)
Ігри на розвиток граматичної сторони мовлення
  1. «Велетень і гномик.» (Дорослий – велетень, а дитина – гномик, у дорослого – шапка, а в дитини – шапочка…)
  2. «Знайди те, що я назву.» (ЧервонИЙ…, червонА…, круглЕ… Звертаємо увагу дитини на закінчення.)
  3. «Вчора.» (Аня – гралася, Олег – грався, бабуся – спала, дідусь – спав. Закріплюємо родові закінчення.)
  4. «Плутанина.» (Дорослий каже речення, але робить помилки. Дитина виправляє. Наприклад: Огірки ростуть на дереві. Ні, огірки ростуть на городі.)
Ігри на розвиток зв’язного мовлення
  1. «Супермаркет.» (Дитина обирає, якою вона буде тваринкою, а дорослий пропонує ситуацію: ти зі своїм дитинчатком пішла у супермаркет, а воно загубилось. Щоб охоронці його знайшли, потрібно його описати.)
  2. «Відгадай.» (Описати предмет чи істоту, не називаючи його. Спочатку загадує дорослий, дитина відгадує, а потім навпаки.)
  3. «Відгадай казку.» (Доросли називає предмет, дитина відгадує, з якої він казки. Наприклад: золоте яєчко – Курочка Ряба. Разом пригадуємо казку.)
Звуковий аналіз
  1. «Збираємо мішок слів на заданий звук.» (Мішок може бути уявним, а може бути справжнім. Тоді за кожне придумане слово у мішок кладемо квасолину, кубик, паперовий кружечок...)
  2. «Слова-шифровки.» ( На кожен звук придумуємо слово і складаємо речення. Наприклад: МАК – мама Аню кличе.)
  3. «Звукове намисто.» (Придумуємо ланцюжки слів, у яких кожне наступне слово починається на звук, на який закінчується попереднє. Наприклад: альбоМ- маК-калинА…)

Ігри та вправи на подолання заїкання
Вправи для зняття м’язової напруги
При заїканні часто напружені м’язи обличчя, губ, язика, пальців рук. Дуже важливо навчити дитину м’язовому розслабленню під час мовлення. От деякі вправи, що допоможуть дитині розслабитись.
«Пташка махає крильцями»
Підняти руки вгору і виконувати махи руками.
«Допоможемо мамі»
Помахати розслабленими кистями рук біля підлоги, імітуючи полоскання білизни. Стати рівно, розвести руки в сторони до рівня плечей і опустити розслаблені руки у вихідне положення.
«Стряхнемо водичку з рук»
Струснути розслабленими кистями рук, ніби струшуючи краплини води. Нахилити голову вперед, назад, ліворуч, праворуч, а потім виконати декілька кругових обертів головою спочатку в одну сторону, потім – в іншу. Повільно покачати розслабленими руками з боків тулуба назад.
«Кулачки-силачі»
Пальці рук, підрахунок до 5, із силою стиснути в кулачки, на рахунок 5 – розслабити, струснувши кисті рук, при цьому зосередити увагу дитини на тому, як пальчикам приємно відпочивати.
Вправи для розвитку мовленнєвого дихання
Майже у всіх дітей, що заїкаються порушене мовленнєве дихання. Під час корекційної роботи з усунення заїкання важливо навчити дитину говорити не поспішаючи, на видиху. Тому важливе місце в роботі займуть вправи для розвитку правильного мовленнєвого дихання.
«Кулька»
Цю вправу бажано робити спочатку лежачи (щоб дитина повністю розслабилася), а потім сидячи чистоячи. Вдих через злегка відкритий рот (живіт надувається, як кулька, плечі не піднімати). Видих через вільно відкритий рот, неначе кулька повільно здувається. Рух живота контролюється рукою.Цю ж вправу повторити з подовженим видихом на звуки [а], [о], [у], [и],видих під час вимови цих звуків повинен бути спокійним і безперервним.
«Загаси свічку»
Короткий спокійний вдих носом, потім пауза (затримати дихання на 1-2 сек.) і довгий безперервний видих через ледве зімкнуті губи з промовлянням «пф», мов гасячи свічку (дути можна на пальчики).
«Літак»
Покладіть дитині на долоню маленький шматочок ватки чи паперу. Тримаю чи долоню з ваткою на рівні рота, дитина повинна подути на «літак», щоб він полетів. Чим далі полетіла ватка, тим краще дитина зробила вдих і видих.
«Нюхаємо квіточку»
Навички правильного вдиху і видиху добре відпрацьовувати на таких вправах: дати дитині понюхати квітку, фрукти, парфуми.
«Усі мовчать»
Зробити вдих, а видихнути на звук [с], доторкнувшись вказівним пальцем до губ, неначе попросити тиші.
«Де дзвенить комарик?»
Дитина, сидячи на стільці, одночасно з поворотом тулуба праворуч-ліворуч робить довгий видих на звук [з-з-з-з].
«Гарячи чай»
У дитини в руках чашка, дитина робить вдих носом, а на видиху дує в чашечку, вимовляючи пошепки звук [ф-ф-ф-ф], мов студить гарячий чай.
«Кораблик»
Налийте в миску води, покладіть на воду паперовий кораблик і запропонуйте дитині «допомогти» кораблику переплисти на іншу сторону миски. Дитина робить вдих носом, а на видиху вимовляє «пф» і дує при цьому на кораблик. Чим дужчий струмінь повітря, тим далі пропливе кораблик.
Вправи для розвитку голосу
Важливо проводити також вправи для розвитку голосу. Такі ігрові вправи необхідно проводити на добре знайомих дітям звуконаслідуваннях. Під час занять необхідно стежити за тим, щоб усі звуконаслідування дитина вимовляла на видиху.
«Аня співає пісеньку». А-а-а, а-а-а.
«Гуде потяг». У-у-у, у-у-у.
«Болить зуб». О-о-о, о-о-о.
«Пароплав гуде». И-и-и, и-и-и.
«Жабенята посміхаються». І-і-і, і-і-і.
«Заблукали в лісі». Ау-ау-ау-ау.
«Малюк плаче». Уа-уа-уа-уа.
«Пісенька водички». С-с-с-с.
«Пісенька комарика». З-з-з-з.
«Пісенька вітру». В-в-в.
«Гріємо ручки». Х-х-х-х.
«Стукають підбори». К-к-к-к.
«Граємо на барабані». Д-д-д-д.
«Кулька здувається». Ш-ш-ш-ш.
«Жук дзижчить». Ж-ж-ж-ж.
«Зозуля кує». Ку-ку, ку-ку.
Проспівування на одному видиху звукової доріжки а-о-у-и-е (один звук плавно переходить в інший, кожен звук тягнеться не менше 2 сек.); проспівування на одному видиху звукової доріжки зі зміною висоти і сили голосу.

Ігри для автоматизації шиплячих та сонорних звуків

Фото без опису
ЄДИНИЙ ВЕБ-ПОРТАЛ ВИКОРИСТАННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ
Публічні закупівлі
Гайсинська РДА
Гайсинська районна рада
Гайсинська міська рада
Фото без опису
Фото без опису
Фото без опису
Фото без опису

Логін: *

Пароль: *